We doen een toerritje rond het eiland.

16 augustus 2018 - Skye, Verenigd Koninkrijk

Laten we eens een toerritje doen. Laten we het

img_2018-08-16_344

eiland Skye eens rondrijden. ​Onderweg mooie struikjes gezien, lieve meisjes, ruime kasteeltjes en grappige koeienimg_2018-08-16_346. Uiteraard zijn deze foto's gemaakt in een van de vele stops, bijna 8 uur

autorijden aan

img_2018-08-16_353

een stuk is niet te img_2018-08-16_354doen. Na de laatste bak koffie bij Elian Donan castle zijn we het eiland van Skye opgereden. Omdat de aangegeven route langs Portree omhoog gaat en dan via Uich weerIMG_5976 naar beneden, zijn wij natuurlijk andersom gereden. Dat is geen goed idee op een weg die meestal net breed genoeg is voor een bestelwagen....

img_2018-08-16_340
Bovenin Skye is een openluchtmuseum over het

img_2018-08-16_365

leven vroeger. Eenvoudige huizen en simpele bootjes om mee te vissen in een ruige Oceaan.

Op de terugweg in Portree nog een lekkere fish and chips gegeten (wat wordt de patat slap en goor als je er een gefrituurde vis op legt en img_2018-08-17_385de lokale gevleugelde bevolking getrakteerd op het restje chips. Niet helemaal naar de zin van de rest van de lokale bevolking die hoopt dat hun mooie bolides niet weer worden voorzien van een degelijke, dikke laag witte shit. Letterlijk shit.

Tegen 20:00 uur waren we weer in het hostel.