Hoe dolfijn

18 augustus 2018 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Omdat Nessie zich niet laat zien, hadden we een

IMG_5991

alternatief nodig. ​Bij Inverness kan je regelmatig dolfijnen zien, dus laten we naar Inverness gaan. Er zijn daar speciale boottochten waarbij je de dolfijnen kan spotten. Maar het gaat om wilde dieren, geen garantie dat je een dolfijn ziet.

Er zijn diverse soorten boten waarmee je de Noordzee op kan gaan. Vandaag is het nogal winderig, een opblaasboot leek ons geen goed plan. Er is ook een tocht met een deugdelijk uitziende boot, dat past beter bij mijn leeftijd.

20180818_124727Tijdens de boottocht bleek dat geen slechte keuze. Het buiswater spetterde iedereen op het bovendek zeiknat, ik moet niet aan een rubberbootje denken.

We hebben wel een dolfijn gezien, de rest vond het waarschijnlijk wat frisjes boven water.

Na het boottochtje zijn we naar de overkant van de baai gegaan, waar het merkbaar minder hard waaide. IMG_6045We hebben een stuk gewandeld, op zoek naar een grot. Deze grot was net groot genoeg om een dutje in te doen, het was niet zo spectaculair. Maar de wandeling was weer heerlijk, lekker bijkomen van een jachtig jaar vol met werken, werken en werken.

In het hostel hebben we samen een nieuwe pasta-variant gecreerd, wokkeltjes-pasta met chirozo en creme fraiche.

Moeten we thuis nog een keer overdoen.