Toen wij uit Rotterdam vertrokken.

7 augustus 2018 - Tamfourhill, Verenigd Koninkrijk

's Morgens godvergeten vroeg gingen we richting Schiphol. Weken planning, kleding voor poolkou en tropische hitte in een te kleine koffer geperst en een vriendelijke Ken die ons voor werktijd wel even weg zou brengen. Wij gaan de hittegolf verlaten, richting het stoere Schotland.

IMG_2018-08-08_021De vlucht vertrok keurig op tijd. Jammer alleen dat ik juist die douane beambte trof die mijn 'soldatenmesje' moest afkeuren. Weg PSU-mes, dankzij die chagrijnige regeltjesneuker. Als goedmakertje mocht ik ook mijn mondwatertje en doucheschuim inleveren, er staat immers 'geen vloeistoffen' in de folder. Verder is Schiphol erg groot maar het werkt ook erg efficient.

Het vliegveld Edinburgh is wat kleiner dan Schiphol. De afdeling huurauto's was duidelijk onderbezet, een grote hal vol met gedulding wachtende mensen. Geeft niet, dat heet vakantie.

De dame van de huurauto's was een vriendelijke dame die nog even vroeg of ik echt een handgeschakelde auto ter grootte van een Vauxhall Corsa wilde hebben. Omdat ik enigzins verrast was door deze vraag zei zij dat het wel een hele kleine auto was.

IMG_2018-08-08_024Vandaag had zij de verkeerde toerist... Deze toerist wilde toch de Opel Corsa, zelfs nadat ik ​wist hoe klein hij wel niet is.

Ik kreeg auto nummer 81 mee. Een 1.2 driecilindertje van een bekend Frans merk.

Rijden maar, we zijn wel erg vroeg dus laten we eerst het Ferris Wheel bekijken.

IMG_2018-08-08047

Lekker onwennig met links schakelen, aan de verkeerde kant van de weg rijden op onbekende wegen en onszelf verbazen over de vele rotondes.

Het Ferris wheel is een grote, alternatieve

IMG_2018-08-08_017

manier van een sluis. Na de sluis zijn we ook nog even de twee grote paarden bij Falkirk gaan bekijken.

Daarna was het tijd om naar Kenny's place

IMG_2018-08-08_036

te rijden. Kenny woont dichtbij het vliegveld in een prachtig huis direct aan het strand. De slaapkamer was keurig netjes opgeruimd en schoon, het leek bijna een zonde de koffers in een hoek te slingeren. Kenny vertelde ook nog even waar de lokale kroeg, de lokale IMG_2018-08-08028supermarkt, de lokale fish-and-chips, de winkelstraat en nog veel meer was.

Na het buiten opknabbelen van de enorme hoeveelheid fish and chips hebben we de dag afgesloten met een lekker glaasje bier en een roseetje.