Een beroemde whiskystokerij.

9 augustus 2018 - Dufftown, Verenigd Koninkrijk

We besloten eens naar een whiskystokerij te gaan. Waar zitten whiskystokerijen?

Dufftown is de Schotse whiskystad. Met meerdere stokerijen waarvan Glenfiddich wel een van de bekendste is. Wij dus in de Kliko richting Dufftown. "Even heen en weer" bleek met de Schotse wegen toch langer te duren dan eventjes, dus we waren rijkelijk laat bij de Glenfiddich stokerij, even na vier uur 's middags. eb4774bf-0b8d-4145-a569-5062fde72c3bNa het verplichte poseren onder het bord 'drankorgel eerste klas' het Glenfiddich terrein op.

Jammer, meneer, maar onze laatste toer is net begonnen. U

33954f05-4d00-4ee8-8e3f-b47754f7e756

bent te laat. Omdat het enige bezienswaardige aan de hele stokerij de oude vrachtwagen was (met lekbakje tegen het territorium afbakenen wat Engelse auto's plegen te doen) maar koffie gedronken bij een van de bekendste stokerijen van Schotland. Je moet toch iets drinken. Na de plons koffie en een plaspauze nog even Dufftown in. En bij de bekendste whiskyhandelaar in Schotland een fles heerlijke whisky gekocht, een whisky gerijpt in een portvat. Het meisje ​in de winkel was blij een keer een toerist te treffen die niet naar de altijd dezelfde whisky op zoek was.

Op de terugweg even een hapje eten. We zijn zo maar een willekeurig klein dorpje ingedoken op zoek naar zoiets als shoarma of fish and chips of zo. En zo liepen we het Rajpoot indian restaurant binnen. De snelle hap werd daarmee een heus diner, geserveerd door een stel Indiase knipmessen, geadviseerd door het hoofd-knipmes die begreep dat die gekke Ollanders niets kenden van de Indiase keuken.

Het werd een heerlijk diner. In plaats van chicken masala werd het een verrassingsschotel en die was heerlijk. Met o.a. in ketjap gemarineerde uien, een heerlijke (en pittige) chutney en een tweetal schotels gebaseerd op kip, pittig en mild.

Als je ooit nog een keer in Engeland bent, probeer de Indiaan.

1. Ingeborg:
    16 augustus 2018
    Stop je je whiskey (mocht die nog niet op zijn) op de terug weg in je ruimbagage anders moet je die ook inleveren. 🙊
  2. Ruud van Kempen:
    16 augustus 2018
    De whisky is nog niet op, ik zal hem in de ruimbagage stoppen.