Vogeltjes kijken.

13 augustus 2018 - Doune, Verenigd Koninkrijk

Gelukkig werd het weer droog. Laten we vandaag eens vogels gaan kijken, er is een Schotse boer waar natuurbescherming

IMG_2018-08-13_249

Schotland roofvogels voert.​ In dit geval de rode wouw (the red kite). De rode kite kwam ooit in grote getale voor in Schotland maar de boeren dachten dat deze aaseter de lammetjes doodmaakten en dus werden deze vogels uitgemoord. Natuurbescherming Schotland is een programma gestart om de rode wouw vanuit Duitsland opnieuw in te voeren en dit programma lijkt te lukken.

20180813_133245Wij gingen dus op tijd weg. Na een tiental minuten rijden maakte Marja de terechte opmerking dat de 'verderkijker' nog bij John en Barbara in het huisje lag. Goed, even draaien op een van Schotlands veel rotondes en de verrekijker ophalen. Ik verwachtte dus veel te laat te zijn in Doun, waar een verbaasde professionele boomknuffelaar ons vriendelijk vertelde dat we meer dan twee uur te vroeg

IMG_2018-08-13_192

waren. Dan gaan we nog wel een stukje wandelen...

Dit is een heel mooi landelijk deel van Schotland waar enkele boeren proberen een bedrijf te runnen. Maar er stonden ook wilde bramen en deze zagen er goed rijp uit. Marja moest dus even bramen plukken, goed voor de vitamientjes.

IMG_2018-08-13_218Na twee uur konden we de schuilhut in waar een Schotse schoonheid in ma-flodder-outifit ons uitlegde wat er zoal speelde rond de rode wouw.

Na een lang verhaal in nauwelijks verstaanbaar Schots-Engels ging ma flodder dan toch de vogeltjes voeren. Ik heb uiteraad geprobeerd de vogels te fotograferen, maar dat is niet te doen. RodeWouw Daarom een foto die ik van de site http://argatyredkites.co.uk gestolen heb. IMG_2018-08-13_011

's Avonds hebben we nog een wandeling gemaakt waarbij ik vast de huidige eigenaar van mijn toekomstige biefstuk toegesproken heb. Verder hebben we een studie gemaakt van de diverse soorten schapen. 20180814_210026

20180814_205200