Alleen op de wereld (met honderden toeristen).

11 augustus 2018 - Glenfinnan, Verenigd Koninkrijk

Een dagje de natuurliefhebber uithangen, een recept voor geitenwollen sokken opzoeken. Vandaag zijn we naar Glencoe geweest. IMG_2018-08-11_156

Dit is een groot reservaat, midden in Schotland. Hier woont echt niemand, in dik 50 kilometer hebben we vijf huizen kunnen ontdekken.

De heenweg was leuk rijden, Schotse kronkelweggetjes met af en toe een voorbijvliegende donorrijder die Glencoe verward had met Isle of Man. Onderweg kreeg ik natuurlijk trek in koffie met een echte Engelse scone, dus het magische bordje 'eten' gevolgd. De weg hield op bij iets wat leek op een kerkje, maar het bleek toch 20180811_131120iets te zijn waar je koffie kan scoren. Een paar typische Engelse dames (niet heel erg slank maar wel vriendelijk) hielpen ons aan koffie met een heerlijke scone. Na deze pauze weer verder, op weg naar de

IMG_2018-08-11_155

eenzaamheid. Dat er in Europa nog stukken te vinden zijn die zo dunbevolkt zijn. Voor de ware liefhebber van rust en stilte moet dit een werkelijk eldorado zijn, kilometers of leegte om je heen.

Dit reservaat heeft een bezoekerscentrum en rond het bezoekerscentrum kan je mooi wandelen. IMG_2018-08-11_167

Na dit indrukwekkende landschap zijn we doorgereden naar de beroemde brug van de Harry Potter trein, de Jacobite train. Uiteraard waren we te laat, een Hollandse treuzelaar zat ons dwars, maar het beroemde viaduct heb ik wel op de foto kunnen zetten. ​IMG_2018-08-11_179

Nu nog even wachten op de steen der wijzen.

1. Petra:
    15 augustus 2018
    Wat een leuke verhalen.
    Ik ben benieuwd naar het volgende avo tuur. Veel plezier luitjes.😘